Ben Sonuca Bakarım


Ben Sonuca Bakarım -  22 Ocak 2015

    Sakarya Amatör Spor Kulüpleri Federasyon (SASKF) Başkanlık seçimi sona erdi. 17 yıl ASKF’de başkanlık yapan Hüseyin Kama’nın geçen yıl mayıs ayında vefat etmesi üzerine; Amatör kulüpler ilk kez sandık başına gittiler.
   Erenler Belediyesi Düğün Salonu’nda yapılan Sakarya Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu Olağanüstü Kongresi çatır çatır, süper bir kongre oldu. Kama’nın başkanlığı zamanında başladığım gazetecilik mesleğimde, böyle kongre yaşamadım. Nedeni 4 adaylı bir kongreydi ve her adayda bir hayli iddialıydı.
   Kongrede başkan adayları hakkında küçük ama, sonucu ve etkisi bir hayli büyük olan anlar gözüme çarptı. Sinan Panta, bir bardak suda fırtına kopardı. Zeki Öztürk, delegelerin karşısına ritim bozukluğu ile çıktı. Yaşar Zımba, “Siyasetsiz bu iş olmaz” dedi. Mevcut Başkan Yılmaz Kuzey ise, “Hayal satmıyoruz” diyerek son noktayı koydu.
   Şimdi başkan adaylarının konuşmalarını kısa bir açalım. Başkan adaylarından Sinan Panta, CV’sini (Özgeçmiş) delegelere gösterip, “Bu işin ehli benim. Bu yönetim bize, size bir bardak bile su veremez. İşte kürsümüzde bir bardak su bile yok” diyerek, seçimde esti gürledi. Bana göre etkileyici bir konuşma yaptı ve hatırı sayılı bir oy aldı. 
Başkan adaylarından Zeki Öztürk, “Ritim bozukluğum var” diye tutturunca, delegelerin de ritmi bozuldu. Öztürk’ü dinlemediler. Öztürk, seçimi daha baştan kaybetmişti. Zira tek başına, kapı kapı gezmenin bir anlamı yoktu.
   Yaşar Zımba; “Bu işler siyasetsiz olmaz. Kimse belediye başkanlarımızdan destek almadan amatöre hizmet edemez. Burada siyaset yapmıyorum. Amatörlere hizmet için siyasilerin gücünü kullanıyorum” dedi. Evet Başkan Zımba’nın bakış açısı da gerçekten doğru. Sporun olduğu yerde siyaset olmamalı. Ama siyasetsiz de spor olmuyor. Bunu yıllardır, hep birlikte görüyoruz. 
   Son olarak kürsüye çıkan mevcut Başkan Yılmaz Kuzey; “Amatörün halinden anlıyoruz. Kimseye hayal satmıyoruz.  Gerçekleştiremeyeceğimiz projelerin sözünü de vermiyoruz” şeklinde konuştu.
   2012 yılında yapılan ve başkanlık seçiminde rahmetli Hüseyin Kama’nın tek başına aday olduğu kongre ile bu kongre arasındaki istatistiklere bir bakalım. O zamanki kongreye toplam 439 delegeden 309’u katılmıştı.  Şimdiki olağanüstü kongrede ise 505 delegeden 391’i oy kullandı. 391 delegenin 169’u Yılmaz Kuzey'i seçti. Yaşar Zımba 157 oy, Sinan Panta 51, Zeki Öztürk ise sadece 10 oy aldı.
   Seçim boyunca sizlere doğru, dürüst, kaliteli ve güncel haberleri vermeye çalıştım. 17 yıldır Amatör Spor camiasını takip ettiğim için, çoğu spor adamı ve sporla ilgilenenler bana; “Sen kimi destekliyorsun? Gönlün kimden yana?” diye sorular sordular. Ben de; “Benim oyum yok. Kamuoyum var. Amatörler için hayırlısı kimse o başa gelsin” diyordum.
Tarafsızlık ilkemden asla taviz vermedim. Ben sadece ve sadece amatörden tarafım.  Herkesin ortak görüşünde olduğu gibi, seçimin Yılmaz Kuzey ve Yaşar Zımba arasında geçeceğini söylüyordum.
   Seçime 1 ay kala mevcut Başkan Yılmaz Kuzey‘in, farklı bir şekilde seçimi kazanacağını düşünüyordum. Ancak son bir hafta içerisinde Zımba’nın yaptığı atak ile seçimin başa başa geçeceğini tahmin ediyordum. Tahminlerimde de yanılmadım.
   Evet şimdi seçim bitti. Her zaman söylerim, iktidarsan maça (Seçime) 3-0 önde başlarsın. İktidarın kaybetmesi içinse, karşısına tek bir aday çıkması gerekir. Kuzey’in karşısına 3 aday çıktı. Oylar bölündü, iş bitti.
   Akyazı İlçesi takımları ve siyasi gücü ile büyük bir atak yapan ve golü bulan Yaşar Zımba, eşitliği sağladı. Ancak galibiyeti getirecek son vuruşu yapamadı ve seçimi 12 oyla kaybetti. Zımba’nın seçimi kaybetmesinde en büyük etken, Sinan Panta’nın hatırı sayılır bir oy (51) almasıydı. Akyazı’lı Zeki Öztürk ise, iki rakamlı sayıya ulaşması benim için ayrı bir sürpriz oldu.
   Sinan Panta’nın aldığı oy, Yılmaz Kuzey’in başkanlık koltuğuna tekrar oturmasını sağladı. Kuzey’in kazanmasındaki diğer büyük etken de, Hüseyin Kama’nın vefatının ardından ASKF’ye üye yaptığı salon sporlarında yer alan kulüpler oldu. 
   Kavga, gürültü ve küfrü engelleyemediğimiz Sakarya Amatörü’nde, başkanlık seçimi gayet demokratik ve dostça bir şekilde başladı ve sona erdi.
   Seçimlerdeki tüzük nasıldır bilmiyorum. Ama amatör sporumuzun daha çok ilerlemesini istiyorsak, seçimlerin daha da şeffaf ve demokratik olması gerekir. Kim gelirse gelsin, tüm seçim sisteminde oy kullanmanın da, daha iyi bir kriteri olması lazım. Amatörlerde nasıl bir transfer dönemi varsa, kulüplerin de belli dönemlerde üye yapılması, delegelerin de bir ay önce değişmeyecek bir şekilde tüm kamuoyuna bildirilmesi gerekir.
   “Ben sonuca bakarım. Kim, ne kadar oy almış, kim gelirse gelsin” dersek, Amatör spor camiasına haksızlık etmiş oluruz. Ben her zaman amatör spora ve gençlere hizmet eden yöneticilerden yanayım.
   Umarım bu seçim, tüm adaylar ve delegeler için iyi bir ders olur.  Yılmaz Kuzey ve ekibi dersine iyi çalıştı. Seçimi kazandı. Kuzey yönetimi ve diğer adaylara 6 ay sonra yapılacak kongrede tekrar başarılar diliyorum. Her şey gönlünüze göre olsun. Kazanan daima Sakarya amatörleri ve gençleri olsun

Yorum Gönder

1 Yorumlar