Sadece Adı Süper Lig

                        
                                    Sadece Adı Süper Lig - ? 2011-/ 2015??


   Süper Amatör Lig ve 1nci Amatör Ligde , 2nci hafta maçları , olaylı ve yine bol kırmızılı bir şekilde sona erdi.               
Geçtiğimiz haftaki köşe yazımda belirmiştim. “Amatör Ligde , bu kadar çok takım varken kalite beklemek, futboldan keyif almak hayal olur “diye. Nitekim çoğu spor adamı, “Arkadaşım , kardeşim tebrikler. Eline sağlık. “diye beni onaylayan cümleler kullanarak , “Bir de yazsana bu Süper Amatördeki 25 takımı azaltsalarda , Lige bir kalite gelse”.
         Evet. Geçtiğimiz hafta sonuda , Erenler Sentetik sahayı mesken tuttum. Cumartesi günü oynanan, TEKspor ile Harb-İşspor takımını maçını seyrettim. Ahmet Öztürk’ün orta hakemlik yaptığı trioya fazla iş düşmeyen müsabakada , her iki takımda kontrollü bir futbol sergiledi. İlimizin iki büyük müessese takımı olan ekiplerin kapışmasında , gol sesi çıkmadı. Harb-İşspor rakibine oranla , daha fazla atak bir futbol sergiledi. Genç bir ekiple mücadele eden Tekspor, kontra ataklarla rakip kalede gol aradı. Kırmızı-Beyazlılar , kalecisi Emrah’ın başarılı kurtarışları ve takım kaptanı Hakan Mert’inde takımın orkestra şefi gibi iyi yönetmesi sonucunda bir puanı kaptı.
           Pazar günü de , Erenler Sentetik sahada oynanan Garajlar Taçspor ile Taşburunspor arasındaki müsabakayı seyrettim. Suat Güz’ün yönettiği maçta ; 2 kırmızı, 2 penaltı ve takımların attıkları 2’şer gol ile aldıkları birer puan vardı. Suat Güz , penaltı ve kırmızı kartlardakendince haklı olsa da , her iki camiada hakemlerin performansındanmemnun değillerdi.  Söğütlüspor maçında oynamayan, Garajlar Taçspor’un golcüsü Ömer Avcı gollerle döndü. Taşburunspor’un kaptanıBirol ekibini iyi yönetti. Ancak Taşburunspor’lu futbolcular , son vuruşlarda biraz daha becerikli olsalarda, deplasmandan 3 puanla dönebilirlerdi.
             Maçın ilk yarısında not alıyorum. Garajlar Taçspor’lu Emre Akbaş için ; “İşte bir yıldız doğuyor diye “yazacağım. Ama nerde Emre’nin yıldızı parlamadan maçın 84ncü dakikada sönüverdi. Neden. Hakem Suat Güz’e kendince “yazıklar olsun “demesinden. Ardından Taşburunspor’lu Tamer Aktaş’ta , basit bir şekilde hakem Suat Güz’e itirazlarını sürdürerek maçın son dakikasında , kendini zorla attırmayı başardı. Tipik Türk futbolcusu. Bunun önüne geçemiyoruz. Amatör’den en profesyoneline , hep aynı.
         Maç sonunda Garajlar Taçspor başkanı Erkan Sezgin’in, “Bu maç Erenler’de değilde , Taşburun sahasında oynansaydı , Suat Güz maçı bitiremezdi “ ; Taşburunspor antrenörü Fikret Karakaş’ın ise ; “Bu ne kardeşim, Süper Amatör Lig olmuş, 1nci Küme. “ demesi hafızamda kalan cümleler oldu. Bende , her iki spor adamının görüşlerine aynen katılıyorum. Bir tane bile alt yapısı olmayan takımların yer aldığı bu Lig 25 takımla oynadığı müddetçe , daha çok kırmızı kartlar , olaylar olur.  Amatör ruhtan uzak, kalitesiz, zevksiz , futboldan uzakEn önemlisi de futbolcu yetiştirmekten uzak kulüplerin olduğu , bir Süper Amatör Ligin adı “Süper” olsa ne olur. Kendi Süper olmadıktan sonra.  

         Bazıları ise ; “Hep Erenler’e geliyorsun. Bizi neden takip etmiyorsun “diye bana sersenişte bulunuyorlar. Ben zamanında çok saha gezdim. Ama o zamanlar dedim ya , 70’e yakın takım vardı. Saha az , kulüp azdı. Şimdi bir dünya takım. (Sakarya’daki 152 takımdan 73’ü , 1nci Amatör Lig’de.) Hangi birine yetişeceksin. Ama yinede tüm amatör kulüplerimizeeşit yaklaşmaya ve imkanlar dahilinde de , O’nların maçlarını takip etmeye çalışıyorum. Daha kaliteli ve keyif veren maçlarda buluşmak ümidiyle ,  centilmence ve dostça kalın. 

Yorum Gönder

0 Yorumlar