Keyif Alan Var Mı ?


                            Keyif Alan Var Mı ? - ? Ekim 2013

    Amatör futbolda heyecan fırtınası,  geçtiğimiz hafta sonu start aldı. Ama ne start. Kırmızılar , olaylar. Tatsız, tuzsuz maçlar. Sağlık raporlarını yetiştiren takımlar , Lige zamanında katıldılar ve çok şükür ki , ilk hafta hükmen mağlubiyetler yaşanmadı.
    İlimiz takımlarının mücadele ettiği Bölgesel Amatör Lig (BAL) 9ncu grup maçlarının ardından ; Süper Amatör ve 1nci Amatör Lig maçları geçtiğimiz hafta sonu start aldı. Dedim ya ne start.
    Cumartesi günü , Söğütlü stadında oynanan Söğütlüspor-Garajlar Taçspor müsabakasını seyrettim. Fevzi Çapkınlar antrenörlüğündeki Söğütlüspor , iskelet kadrosunu korumanın avantajı ile Garajlar Taçspor karşısına çıktı. Daha derli futbol oynayan Söğütlüspor , rakibi Garajlar Taçspor’dan hazır olduğunu maçı 3-1 kazanarak gösterdi. Mütevazi kadrosu ile Süper Lig’de geçtiğimiz yıl sürpriz sonuçlara imza atan Söğütlüspor , cezalı futbolcular Mustafa Fidan ve Aykut’un takıma katılımı ile daha da güçlenecek.

    Gelelim Garajlar Taçspor’a. Sporculuk , antrenörlük derken ; bir anda kendisini Kulübün başında bulan Erkan Sezgin Başkanlığındaki Garajlar Taçspor, ilk maçında vasat bir futbol sergiledi. Taçspor’da,  sanki bir idman ile , maça çıkmış bir hava hakimdi. Genç bir ekiple Söğütlüspor karşısına çıkan Siyah-Beyazlılar , oynadıkları futbolla taraftarlarını hayal kırıklığına uğrattılar. Garajlar Taçspor’un bu kadro ve bu futbolla , üst sıralarda yer alması bana göre çok zor.
    Geçtiğimiz Pazar günü ise Erenler Sentetik sahadaydım. Harmanlıkspor ile Pamukovaspor arasında oynanan maçta gol sesi çıkmadı. Tevfik Tetik antrenörlüğünde ilimiz ve türk futboluna yetenkli sporcular kazandıran Harmanlıkspor , alt yapısıyla her zaman bir numara olmayı başardı. Geçtiğimiz yılki kadrosundaki yetenekli sporcuları kaybeden Harmanlıkspor , yine de Pamukovaspor maçında rakibine oranla daha net gol pozisyonu buldular ve tecrübesizliklerinden dolayı skoru değiştiremediler. Özcan Sevinç antrenörlüğündeki Pamukovaspor , flaş transfer yapmadan, yola koyulmuş. Her iki ekipte bana göre Süper ligde , küme düşmemeye oynarlar.
    İki günlük izlenimlerinde etrafıma bakıyorumda , Amatör futboldan pek keyif alan kimseyi görmüyorum.  Yoksa ; “Ben mi yanılıyorum “diyorum. Bir futbolseverin yanına gidiyorum. “Bir dokun, bin ah işit misali” başlıyor yakınmaya futbolsever. “Eskiden böylemiydi, kardeşim . bizim zamanımızda maçlarda bir tat , bir heyecan , bir keyif vardı. Şimdi ise amatörde bile herşey rant olmuş. Bir dünya takım. Forma ruhundan anlamayan , üç pas yapamayan sporcular. Sahtecilik diz boyu…”.
    Bende bu keyifsiz maçların nedenlerinin önce , futbol kulüplerinin her yıl bir mantar gibi artmasına bağlıyorum. Her zaman , her yerde söylediği gibi ; 1998 yılında gazeteciliğe başladığım zaman, ilimizde 70' e yakın takım vardı. Şimdi ise ; TFF sitesine bakıyorum 152 takım. Bu takım sayısı ilimizin nufüs artışına göre ilerlemedi. Şimdi resmi kaynaklara bir göz atalım.  Sakarya il genelinde nufüs 900 bini aşmış. Amatör Takım sayısı 152. Profesyonel takım sayısı 1. Gelelim Komşu il Kocaeli’ne. Nufüsü 1 milyon 650 bine yaklaşan Kocaeli’nde 165 Amatör , 5 profesyonel takım var.  Oy ve para uğruna , ilimizde artan futbol kulüplerin ; Amatör futbolumuza katkısının olmadığını , aksine her zamankinden daha da kötü duruma soktuğunu resmi istastikler çerçevesinde görmüş olduk.

    Ben daha önceki yazılarımda da yazdım. Amatörde bu kadar çok takım varken, ilimizde ne sporcu yetişir ,  ne de Profesyonel Lİglerde 3-5 takımımız olur. Gerçekten futboldan keyif almak istiyorsak, bu işi amatörce , amatör ruh çerçevesinde yapalım. Gençler Liglerinin çoğuna katılmayan kulüpleri, liglerimizde barındırmaya daha çok devam edersek; her sezon, her maç sonu daha çok olaylarla karşılaşır. “İlimizde niye son zamanlarda başarılı sporcular yetişmiyor “ söylemlerini daha çok kullanırız.  Benden hatırlatması.

    Yeni sezonda Süper Ligde mücadele eden 25, 1nci Ligde mücadele eden 48 takıma , can-ı gönülden başarılar diliyorum. Umarım kazasız-belasız , keyifli bir lig geçiririz. Her şey amatör ruh çerçevesinde gönlünüze göre olsun.

Yorum Gönder

0 Yorumlar